Website gekoppeld aan je kassasysteem

webshop koppelen aan je kassa horeca en winkels

Wat zijn de voordelen van een verkoop website gekoppeld aan je kassasysteem.

Een webshop voor je horecabedrijf, je bied je klant het gemak van bestellen, bezorgen en afhalen op het moment dat het hen uitkomt. Ik ga er vanuit dat je een offline bedrijft hebt en ook online wilt verkopen of al verkoopt.

Een extra verkoop kanaal, en mogelijk een nieuwe klantengroep die je aanspreekt. Dit kan je weer extra omzet en klanten opleveren. Daarnaast is een goed alternatief of toevoeging naast voor de horeca bekende kanalen als Thuisbezorgd en UberEats.

Ik zie dat steeds meer horeca klanten hun klanten te sturen naar eigen verkoop sites i.p.v. de bekende, omdat daar hoge commissies worden berekend. Horeca ondernemers proberen hun klant na bestellingen te motiveren op hun eigen site te laten bestellen. Dit kan met loyaliteit kortingen of vouchers. Als je €300 omzet in een maand van de bekende platformen naar je eigen site weet te halen bespaar je al geld. 

Geen commissie maar vaste kosten dan weet je waar je aan toe bent.

Op een eigen bestelsite krijg je ook informatie over de verkopen en klanten. Deze informatie is direct verwerkt in je rapportages. Vaak is dat achteraf niet meer inzichtelijk bij bijvoorbeeld thuisbezorgd.

Snel je eigen bestelsite maken?

De kassa met backoffice is de basis. Daar beheer je alle producten met prijs, foto, allergenen en toevoegingen. Deze producten staan direct in kassasysteem maar kun je ook online aanbieden met eventueel een andere prijs. . Zo is je bestel website snel gemaakt en online met je eigen huiskleuren en logo's.

Bestelwebsite voor de Horeca.

Voor de horeca is het inmiddels een bekende weg om online je producten te verkopen. Alleen het beheren ervan is vaak een opgave, zeker als het los staat van je kassa systeem. Hoe verwerk je de bestellingen naar de keuken? Wat doe je met de omzet gegevens? Veel extra en soms ook dubbel werk. 

Makkelijk alles in 1 systeem en elke bestelling volgt dezelfde route als wanneer je dit op je kassa aanslaat. Dus bonnen komen ook in de keuken en of bar met hierop vermeld de tijd van afhaal of bezorgen. Door de bestel app te gebruiken zie je een overzicht van alle afhaal en bezorg orders en kun je ze accepteren en indien nodig ook annuleren

Geef je klant de mogelijkheid zelf opties en extra’s te kiezen zoals saus en bakwijze. Of maak een groter portie als optie.

Bestelsite voor de Retail.

Ben je retailer ook dan kan de bestelsite een prima toevoeging zijn voor je verkopen. Klanten die alvast hun producten bestellen en later afhalen (Click en Collect). Maar ook is het een etalage van je producten, met een voorraad systeem kun je ook je klanten motiveren snel te beslissen als iets bijna is uitverkocht. De bestellingen worden afgedrukt op je kassasysteem en komen daarnaast ook binnen via de email. Dus je kunt direct de order verzamelen en klaarzetten of verzenden.

Het is ook mogelijk bestaande webshops te koppelen die winkeliers gebruiken zoals Woocommerce, Prestashop en Shopify.

Voodelen

Bied extra opties aan bij je product, zodra iemand een product bekijkt komen de extra’s in beeld. Extra omzet op een bestelling, dat wil je niet laten liggen.

Geef klanten de mogelijkheid af te halen op het door hen gewenste moment. 

Aanpassen van je menu doe je in een keer voor je kassa en bestel website. Geen dubbel werk meer.

Betaalwijzen kun je zelf bepalen, klanten die bezorgd willen hebben, betalen direct met iDeal en afhalen kan per pin of contant aan de kassa.

Naast het eenvoudig aanpassen zie je ook je orders terug in je backoffice. Dus je omzet online en offline in 1 systeem. Erg handig voor de boekhouding.

Inzicht in je product verkopen op artikel niveau en klant gegevens. 

Nadelen

Het opzetten kost je wat tijd en energie vooral wanneer je met afbeeldingen van je producten gaat werken.

Meer werk maar ook omzet als het goed is, daar doe je het voor.

Facebook
Twitter
LinkedIn